Humboldt-Universität zu Berlin - Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät - Institut für Rehabilitationswissenschaften

Veröffentlichungen

Researchgate

https://www.researchgate.net/profile/Destina-Ay-Bryson

 

Peer-reviewed


Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (in press). Can students in simulation portray a psychotherapy patient authentically with a detailed role-script? Results of a randomized-controlled study. Training and Education in Professional Psychology. Advance online publicationhttps://doi.org/10.1037/tep0000388


Kühne, F., Fauth, H., Ay-Bryson, D. S., Visser, L. N. C., Weck, F. (in press). Communicating the diagnosis of cancer or depression: Results of a randomized controlled online study using video vignettes. Cancer Medicine.


Maaß, U., Kühne, F., Poltz, N., Lorenz, A., Ay-Bryson, D. S., Weck, F. (in press). Live Supervision in Psychotherapy Training – A Systematic Review. Training and Education in Professional Psychology.


Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Heinze, P. E., Lang, T., Kühne, F. (2020). Can psychotherapy trainees distinguish standardized patients from real patients? Results of a pilot study. Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie, 49 (3), 182 – 190. https://doi.org/10.1026/1616-3443/a000594


Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2020). Can simulated patient encounters appear authentic? Development and pilot results of a rating instrument based on the portrayal of depressive patients. Training and Education in Professional Psychology. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/tep0000349


Kühne, F., Ay, D. S., Marschner, L., Weck, F. (2020). The heterogeneous course of OCD – A scoping review on the variety of definitions. Psychiatry Research, 285. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112821

Ay, D. S., Kühne, F., Weck, F. (2019). The assessment of cognitive-behavioral therapy skills in patients diagnosed with health anxiety: Development and pilot study on an observer-based rating scale. Clinical Psychology & Psychotherapy, 26, 639-649. https://doi.org/10.1002/cpp.2387


Kühne, F., Ay, D. S., Otterbeck, M. J., Weck, F. (2018). Standardized patients in clinical psychology and psychotherapy: A scoping review of barriers and facilitators for implementation. Academic Psychiatry, 6, 773-781. https://doi.org/10.1007/s40596-018-0886-6.

 

Dissertation, book review and preprint


Ay-Bryson, D. S. (submitted). The authenticity of simulated patients in psychotherapy training and research. Doctoral dissertation, University of Potsdam.


Ay-Bryson, D. S. (2019). Lehrbuch der Psychotherapie. Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie, 48 (3), 177-178. https://doi.org/10.1026/1616-3443/a000541

Schuck, N. W., Wenke, D., Ay, D. S., Löwe, A., Gaschler, R., & Shing, Y. L. (2019). Early development of self-guided strategy improvements in children. PsyArXiv, 16 January 2019. 10.31234/osf.io/bcpwj

 

Kongressbeiträge

Vorträge

Kühne, F., Fauth, H., Ay-Bryson, D. S., Visser, L. N. C., Weck, F. (2021). Die Diagnosemittelung anhand von Videovignetten untersuchen? Pro, Kontra und Studienergebnisse. Vortrag auf der 19. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Psychoonkologie (PSO).

 

Maaß, U., Kühne, F., Ay-Bryson, D. S., Heinze, P. E., Weck, F. (2021). Live Supervision aus Sicht von Psychotherapienovizen: Erste Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. Vortrag auf dem 38. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Mannheim.

 

Ay, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2019). Assessing the Authenticity of Patient Demonstrations: Development and Validation of a Rating Scale. Presentation at the 9th World Congress of Behavioural and Cognitive Therapies 2019 in Berlin.

 

Kühne, F., Ay, D. S., Poltz, N., Weck, F. (2018). How feasible is the use of standardized patients in clinical psychology and psychotherapy training? Presentation at the 49th International Annual Meeting of Society for Psychotherapy Research 2018 in Amsterdam.

 

Poster

Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2021). Simulationspatient*innen in der klinischen Ausbildung: authentischer mit oder ohne ausführliche Rollenanleitung? Ergebnisse einer randomisert-kontrollierten Studie. Poster auf dem 38. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Mannheim.

 

Heinze, P. E., Weck, F., Ay-Bryson, D. S., Maaß, U., Kühne, F. (2021). Therapeutische Kompetenzen in Interaktionen mit Simulationspatienten erfassen: Die Skala zur Einschätzung klinischer Gesprächsführung. Poster auf dem 38. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Mannheim.

 

Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2021). Authenticity of Patient Demonstrations: Development and pilot results of a rating instrument. Invited Online Poster Presentation at the Annual MidWinter Meeting of the Council of University Directors of Clinical Psychology, USA.

 

Ay, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2019). Können Patienten im Rollenspiel authentisch dargestellt werden? Entwicklung eines Beobachtugnsinstruments. Poster auf dem 37. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Erlangen.

 

Ay, D. S., Weck, F., Otterbeck, M. J., Kühne, F. (2018). Wie praktikabel ist der Einsatz Standardisierter Patienten im Psychologiestudium und der Psychotherapieausbildung? Ergebnisse eines Scoping Reviews. Poster auf dem 36. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Landau.

 

Paunov, T., Weck, F., Rudolph, D., Ay, D. S., Kühne, F. (2018). Behandlungswissen von

PsychotherapeutInnen in Ausbildung bezüglich der Therapie von Zwangsstörungen. Poster auf dem 36. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Landau.

 

Ay, D. S., Maas, J.,  Kühne, F., Weck, F. (2018). Welche Fertigkeiten lernen Patienten mit Diagnose Hypochondrie während ihrer Kognitiven Therapie? Entwicklung und Pilotevaluation einer Ratingskala. Poster auf dem Deutschen Psychosomatikkongress in Berlin.

 

Shing, Y. L., Ay, D. S., Falck, J., Fenski, F., Mather, M., Heim, C. (2017). Effects of Acute Stress on Emotional Memory in Children. Poster at the 59th Conference of Experimental Psychologists in Dresden.